گیتی معینی: هرگز مهران مدیری را نمیبخشم و عذرخواهی هم نمیکنم
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۷۱۹۲
گیتی معینی، با یادآوری جایگزینیاش در سریال «درحاشیه» با یک بازیگر دیگر، دوباره از مهران مدیری گله کرد و با تاکید بر اینکه هرگز او را نمیبخشد، ماجرای عذرخواهیاش را هم نادرست دانست.
به گزارش خبرآنلاین: سالیان سال است که صدای او را در رادیو میشنویم، یا اگر صدای او را به خاطر نیاوریم، قطعا چهره او را در سریالها یا فیلمهای گوناگون دیدهایم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
گیتی معینی، بازیگری که سالیان سال است چهره او را در سینما و تلویزیون میبینیم، به تازگی در سریالِ «جنابعالی» ایفای نقش کرده است؛ سریالی به کارگردانی عادل تبریزی که پس از ممیزیهای فراوان، قرار بود در نوروز روی آنتن شبکه نسیم برود، اما این اتفاق نیفتاد و قرار شد از ابتدای ماه رمضان، سه روز در هفته از تلوبیون پلاس پخش شود.
به همین بهانه، به گفتوگو با این هنرمند پرداختیم که در ادامه میخوانید:
اولین برخوردتان با عادل تبریزی و سریال «جنابعالی» چگونه بود؟
تشکر میکنم از گروه جناب آقای عادل تبریزی به این خاطر که چیزی که من دیدم، بار اولی بود که پس از سالها آن را تجربه میکردم. اولینباری که من در دفتر حاضر شدم، عادل تبریزی به قدری خاکی و متواضع بود، که اصلا فکرش را نمیکردم که ایشان کارگردان باشد. ما بار اول در راهرو باهم ملاقات داشتیم و من ایشان را نشناختم، داخل اتاق که منتظرشان بودم، دیدم یک جوان رعنا آمد و با کلی آب و تاب و انرژی ماجرا را تعریف کرد. به قدری انرژی داشت و بالا و پایین میپرید و زیبا تعریف میکرد که من فکر کردم به تماشای یک تئاتر تک نفره نشستهام. به قدری همه چیز خوب پیش رفت که من با تمام دغدغهها و درگیریها، بدون هیچ استرسی سرکار حاضر میشدم.
تلویزیون با این ممیزیهای عجیب و غریبش، تمام مخاطبانش را از دست میدهد و آنها میروند شبکههای ترکیهای تماشا میکنند
اما سوال من از مدیران صدا و سیما این است که چرا با اعمال ممیزیها و کارهای عجیب و غریب، اجازه نمیدهید این جوانان با استعداد برنامهسازی کنند و به کارشان ادامه دهند؟ همین کارها هم باعث شده تا بیننده تلویزیون کمتر شود. در واقع با این کارها تلویزیون رسما از بین میرود، این ممیزیها از کجا اعمال میشود؟ همه میدانند کسی که طنز کار میکند، باید پی همه چیز را به تن بمالد.
ممیزیها روی سریال اعمال میشود، بعد که مردم من را در خیابان میبینند میگویند خانم معینی چه فیلم بی سر و تهی بود، در جواب میگویم خداشاهده بهترین فیلمنامه را داشت، این ممیزیها کار را خراب کرده است. اگر من به عنوان یک مسئول آدم روشنی باشم، نمیگذارم مخاطبم به این راحتی از دست برود و سمت سریالهای مبتذل ترکیهای حرکت کند. خیلی از سریالها هست که خودم در آن بازی کردهام، اما آن را تماشا نمیکنم، چون آن چیزی که بازی کردم با آن چیزی که به نمایش درآمده، زمین تا آسمان تفاوت دارد.
«جنابعالی» یک طنز سیاسی است و مدیران صدا و سیما با اعمال ممیزی زیاد و آسیب رساندن به اثر، مردم را بیش از پیش از تلویزیون فراری میدهند.
چند وقت پیش یک مصاحبهای از شما منتشر شد که گفتید هرگز مهران مدیری را به خاطر آنکه بازیگری دیگر را جایگزین شما در سریال «در حاشیه» کرده حلال نمیکنید، روز بعد یک صدایی از شما منتشر شد که با گریه میگفتید مخاطب شما مهران مدیری نبوده است، درباره آن ماجرا کمی توضیح میدهید؟
بابت صحبتهایم از مهران مدیری عذرخواهی نمیکنم، چون دلم شکسته است. او را هرگز نخواهم بخشید
من بسیار مهران مدیری را دوست دارم و برایم قابل احترام است اما هرگز او را نمیبخشم. آن صدایی که از من منتشر شد، هیچ ارتباطی به من نداشت. در پخش مستقیم رادیو رسما اعلام کردم «آقای مدیری بنده شما را دوست دارم اما شما با جایگزینی یک بازیگر دیگر در سریال «در حاشیه»، در حق من کار خوبی نکردید»، هرچند مطمئنم که خودش این کار را در حق من نکرده است و افراد دیگری در این موضوع دخالت داشتند. من هرگز در آن فایل صدا که دست به دست شد، از کسی عذرخواهی نکردم، چون فردی که باید عذرخواهی کند من نیستم چون دلم شکسته است ولی من هیچگاه به ایشان بی احترامی نمیکنم.
شما یک نقش بسیار درخشان در «ابلق» داشتید که واقعا در آن درخشیدید، اما از نگرفتن سیمرغ کمی ناراحت بودید، درباره این موضوع میگویید؟
در «ابلق» کمی حقکشی صورت گرفت و من این موضوع را هم هرگز نمیبخشم چون سر سیمرغ حق من را خوردند. بابت آن نقشی که من بازی کرده بودم، همه متفقالقول باور داشتند که سیمرغ سهم من بود. هر بار برای ضبط، من پنج ساعت زیر گریم بودم و زحمت زیادی کشیدم، آقای داورِ جشنواره، چگونه پیش وجدان خودت راحتی و شب آسوده میخوابی.
من فقط یکبار برای بازی در «ابلق» میتوانستم سیمرغ بگیرم، اما با نا عدالتی این فرصت از دست من رفت و واقعا بابت این موضوع ناراحت هستم
من آدم بیسوادی نیستم، سال ۴۵، رتبه دو رشته ادبیات دانشگاه تهران را به دستآوردم، در بزرگسالی هم برای اینکه مجری یک برنامه شدم، رفتم روانشناسی خواندم، از زمان انقلاب تا حالا هم در رادیو هستم ولی زیاد حقم را خوردند یک دانه سیمرغ روی همه آن حق خوریها، ایرادی ندارد.
منبع: عصر ایران
کلیدواژه: عادل تبریزی مهران مدیری ممیزی ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلمهای سینمایی، تماشاگران بر اساس پیشبینیهای خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما میروند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه میتواند از ابعادی قابل توجه باشد.
به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.
مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوقالعاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.
مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلمهای دهههای ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمیتواند چندان دقیق باشد.
طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بودهاند که آمار خوبی از خود به جای گذاشتهاند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.
دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.
245245
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764