سریالهای نمایش خانگی آزادی بیشتری در ساخت دارند/ اگر پیشنهاد شود باز هم نقش جدی بازی میکنم
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۰۲۷
نادر سلیمانی درباره چالشهای بازیگران در سریالها و تفاوت سریالهای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون توضیح داد.
به گزارش قدس آنلاین، نادر سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون که از اوایل دهه هفتاد با مجموعه «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد و در سال ۱۳۸۵ برای اولین بار با «فیلم سنتوری» داریوش مهرجویی راهی بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شده بود، در فیلم سینمایی «ضد» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی امیرعباس ربیعی، برنده جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نادر سلیمانی در واکنش به این مساله که تعداد سریالها و مخاطبان آنها در شبکههای نمایش خانگی بیشتر از سریالهای تلویزیونی شده است توضیح داد: استقبال و تولید سریال در شبکههای نمایش خانگی صرفا به دلیل حضور سلبریتیها و بازیگران چهره و اینستاگرامی نیست بلکه در تولیدات نمایش خانگی آزادیهایی وجود دارد که در ژانر، پوشش، دیالوگها، سوژهها، لوکیشنها و… خیلی دست عوامل سریال بازتر است و بنا بر این شرایط از لحاظ بودجه و دستمزد هم کمی از صدا و سیما بیشتر است که مجموع اینها باعث میشود استقبال مخاطب و هنرمند به سمت سریالهای نمایش خانگی سوق پیدا کند.
این بازیگر ادامه داد: بیشتر بازیگران حرفهای هم که در سریالهای نمایش خانگی حضور دارند حقوقهای بسیار بالایی دریافت میکنند که چنین حقوقی برای بازیگران پیشکسوت و کسانی که سالهاست در این حوزه فعالیت میکنند، غیر ممکن است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته در یکی از سریالهای نمایش خانگی حضور داشته است، بیان کرد: قبلتر در سریال ساخت ایران در سه قسمت با امین حیایی همبازی بودهام، همانطور که به تازگی در سریال کامیون به کارگردانی مسعود اطیابی حضور داشتهام یا خیلی از سریالهای دیگری که از اوایل دهه هفتاد بازی کردهام. مساله این نیست که یک بازیگر، بازیگر تلویزیونی است یا بازیگر نمایش خانگی بلکه از نظر من مساله سردرگمی است که برای هنرمندان و مخاطبان به دلیل تفاوتهایی که اشاره کردم، ایجاد شده است.
این بازیگر افزود: یکی از اهداف سریالهای نمایش خانگی جذب مخاطب برای کسب درآمد است، به همین دلیل حضور یک فوتبالیست، خواننده و فعال فضای مجازی برای فروش بیشتر یک سریال خیلی بیشتر مدنظر است تا یک بازیگری که سالها خاک صحنه تئاتر خورده و برای رسیدن به فرم بازیگری زحمت کشیده است.
برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد که با تاکید بر نقش متفاوت و جدی خود در فیلم «ضد» درباره ادامه روند بازی در نقشهای جدی عنوان کرد: مانند مهران غفوریان که از ژانر کمدی کمی فاصله گرفته است قطعا من هم اگر فیلمنامه سریال و یا فیلم سینمایی مورد پسندم باشد، نقش جدی بازی میکنم اما مساله اینجاست که عوامل سریالها سه قسمت اول سریال را برای مطالعه میدهند، باقی فیلمنامه را میگویند بعدا میدهیم و این بعدا به بعد از امضای قرارداد میرسد و آن زمان حتی اگر ناراضی هم باشی دیگر نمیتوانی کاری انجام دهی.
سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: چالشهای بازیگران در سریالسازیها فقط به این یک نکته خلاصه نمیشود که فیلمنامه در اختیار آنها نیست، بلکه اگر مشکل مالی یا هر مساله دیگری در روند تولید یک سریال پیش بیاید به راحتی قرارداد بازیگری را که برفرض ۵۰ قسمت قرارداد بسته است، به ۲۰ قسمت تقلیل میدهند و اینجا بازیگر میماند و پروژههای دیگری که به دلیل این سریال نپذیرفته و ضرر مالی که متحمل شده است.
منبع: صبا
انتهای خبر/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: نادر سلیمانی فیلم سینمایی ضد سریال های نمایش خانگی سریال ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/